onsdag 17 december 2008

Syslöjd på träslöjden??

Tja alla :D

Idag vaknade jag av att väckarklockan ringde som vanligt 06.20. Men ni vill väl inte höra om min morgon. Aja, jag kom till skolan och efter första lektionen så hörde vi brandbilar, vi gick självklart ut och kollade vad det var. Det brann på Tjärnaskolan. Det är en av skolorna vi äter på, vi har ju ingen egen matsal. Branden var troligtvis anlagd. Vilken tur att ingen blev skadad och att vi hade lunch på Soltorg. Men det blev ju ingen träslöjd för oss. Och på fredag ska alla i klassen ha tomteluva på sig, JAG HAR JU INGEN :o Så vad gör man?? Jo, man frågar om man får vara med på syslöjden, klart jag fick vara det. Det tog en halvtimme att sy den. Den blev jättefin. Jag kom hem efter skolan och satte mig framför datorn. Sen åkte mamma och jobbade så jag fick laga mat åt Alx. Och nu sitter jag här framför datorn med min nya tomteluva på mig. Och nu ska jag ta en varm skön dusch. :D Ha det bra och ta hand om er.. Piz Out <3

2 kommentarer:

Kiara Och Kovu sa...

Inte fattade jag att du sytt den själv heller!!!! Den var ju jätte fin. Du är duktig du!!! Karm mamma

Brittis sa...

Det var ju ett smidigt sätt att fixa en tomteluva! Grattis!