måndag 9 februari 2009

11 Månader Med Fredrik

Hej Alla.. :D

Idag är jag lycklig, jag och Fredrik
har varit tillsammans i 11 långa månader.
Nog för att tiden har gått jättefort, jag menar
det känns som om det var igår jag hittade han
på den där bänken utanför jula, och det känns
som om det var i förrgår jag såg hans underbara
djupa blå ögon på bussen.
Aja 11 månader går fort i alla fall.
Men det här är första gången vi inte
firar det eftersom han skulle hem och fika
med sin familj och mormor och morfar.
Aja, Malin var sjuk och dissade mig idag.
För er som inte vet var dissa betyder så
är det "svika/lämna". Med andra ord hon
var inte i skolan.
Just nu tycker jag att livet bara går ut på
skola och betyg, men livet måste väl vara så
mycket mer än det?
Aja trogna vänner och en underbar kille får
mig att jobb på och sköta skolan.
Och så får jag ju MYCKET stöd från
resten av familjen, och det kan jag då säga
att det behövs.
Jag har äntligen förstått varför mamma
sa att jag aldrig skulle klara av att gå om,
hon visste att jag skulle visa henne att hon
hade fel om mig. Och så vill jag ju självklart
åka utomlands som hon lovat mig.
Mina silverfiskar har fått ungar, har tänkt
ta kort på dom små sötnosarna men dom är
så små att dom inte fastnar på bild, så det var
inte någont större idé att ta bilder.
Det skulle ju bara se ut som om jag fotade golvet.
Jaja, söta är dom i alla fall, men dom växer så fort.
Nu vet jag vad mammor menar med att tiden går fort.
Aja har inte tid att skriva mer nu, måste plugga till
fysikproven som jag har imorgon.

Piz Out Love Cazz <3>

P.S Köpa silverfisk så är dom extra billiga just nu. ;) D.S

3 kommentarer:

Brittis sa...

Gullet. Ja må då säga att du växer till dig i förstånd! Och du skriver bra.
Bra förresten att du översatte ordet "dissa". Det har jag funderat över länge. Anat men inte vetat. Översätt hela "Piz ..." också, är du snäll.
Fota silverfiskarna i mörker. Blixten hinner de inte reagera på. Försök! Sitt på toalocket och invänta att de kryper fram och tryck av i blindo.

Anonym sa...

*asg* Ser din mormor sitta uppflugen på en toastol i mörkret och invänta silverfiskinvasionen.. Ni har lite att brås på!!
Själv tänkte jag bara kommentera det där med skolan..
Är ju lite yrkesskadad liksom.
Ta en funderare på varför jag påstår att högskolan/universitetet kan vara det roligaste man får i livet!
(Och då menar jag faktiskt inte festerna :oD)
Mina elever nickar instämmande efter ett tag..ska förklara sen ifall du inte kommer på det.
*kram*
GMG

Cazzie sa...

Mormor: Hur ska jag kunna se silverfiskarna när det är mörkt, tro mig dom lyser inte. Men kanska blir bättre om man korsar dom med eldflugor ;) Då kanske det skulle kunna gå att ta kort på dom, om dom inte får vingar såklart.. :P
Piz betyder Peace alltså fred, När man säger Piz Out menar man fred hela livet ut, typ.. Det är lite svårt att förklara.. ;D