söndag 15 februari 2009

Alla Hjärtans Dag, Dagen Efter

Ja idag är det den 15:de.
Hann inte skriva igår, var upptagen med Fredrik.
Igår var lillebror på DM, och som ni säkert vet är han
duktig på brottning och självklart tog han hem ett
guld att ha i prisskåpet. Så jag är stolt brottarsyrra.
Men jag har alltid varit stolt över Alx.
Jag följde tyvärr inte med eftersom jag skulle vara hemma och
vänta på Fredrik, som kom efter att Alx kommit hem, så jag
kunde lika gärna ha följt med. Aja nästa helg blir det Kumla.
Och då ska jag nog inte ha rastakläderna på mig, vem vet då
kanske jag åker in på Kumlahalm och det vill jag ju inte.
Men när Fredrik väl kom så hade han med sig 2 vackra rosor.
En röd och en vit, så nu hänger dom på tork. Sen ska jag
sätta alla mina torkade rosor i en vas, måste bara köpa en
snygg, hög vas. Fredrik hann vara här i typ 20 minuter innan
han kom på att han glömmt filmerna. Så han åkte hem
till sin kusin och hämtade dom. Så vi låg och kollade
på skräckfilmer hela kvällen igår. Men innan det så åt
vi romantisk middag. Det vill säga pizza på Helena´s.
Såå romantiskt ;) Aja mysit hade vi.
När vi kom hem kröp vi ner under täcket i sängen
och kollade på film. Efter att typ 15 min på filmen hade
gått kom Alx in och frågade om han oxå fick titta på
film med oss. Eftersom att det var Alla Hjärtans Dag
så fick han väl det då. Jag tror han blev jätteglad.
Sen gick vi och la oss. Vaknade första gången vid
kvart över 10 i morse. Men då gick jag bara på toa
sen kröp jag ner breve Fredrik igen. 10 minuter
senare gick han på toa. Sen somnade vi om och
vaknade inte förns klockan var 2. Då gick vi upp
och åt frukost, sen la vi oss i sängen och kollade
på tv. Och nu här han nyss åkt hem.
Så nu är jag ensam hemma. Ska nog ta nästa buss till
Romme och rida tror jag. Eller så plockar jag undan,
det var ju städat tills igår när alla kom hem.
Tänk att man städar och städar och 12 timmar
senare är det lika stökit igen!! Nu förstår jag
hur mamma känner sig, men vilken tur hon har
egentligen, hon kan ju bara säga att idag ska
det storstädas. Och 10 minuter senare, Oj jag måste
åka och jobba, tar du städningen Cazzandra??
Och jag som är så blond och smart svarar
självklart ja. Jag har inte insett att mamma bara
gör så för att slippa städa ;)
Jaja när jag och Fredrik flyttar ihop behöver han
inte tänka på att behöva plocka undan eller städa,
alla vet ju att karlar inte kan sånt så det blir ju jag
som får göra det.

Aja nu har jag bestämt mig för att det blir städa jag
ska göra.

Ses ikväll, men tills dess:
Piz Out Världen Love Cazz <3

3 kommentarer:

Brittis sa...

Ni verkar ha haft en mysig helg. Så bra att Alex också fick vara med.
Apropås städning - glöm inte att utbilda Fredrik (eller vem det nu blir)på det också. Annars är det stor risk att du blir en sån där förgrämd, bitter bitch så småningom.

Cazzie sa...

Är jag inte redan en Bitch?? :P Klart det är Fredrik jag ska dela mitt liv med.. :)

Kiara Och Kovu sa...

Mamma: bitch betyder Babe In Total Control of Herself. Bara så att du vet.