torsdag 26 februari 2009

Liten Ordbok Till Mormor

Konstiga ord kan ju dyka upp på min blogg. You Know Hiphop ord :P

Gitta = Gå, dra
Iaf = I Alla Fall
Shoo Bree = Hej
Eey = Hallå, Hej
Cya Take Care = Ses, ta hand om dig
W8 = Wait, Vänta
Streetsen = Gatorna
Hood = Område
Kv = Kvarnsveden

Och för dom som inte läst vad Ghetto Soldier Står för får veta det nu.
Jag är Kv:s egen Ghetto Soldier, jag beskyddar mitt hood. Ser till att dom som inte ska vara här stannar utanför Kv. :P Mer ord dyker upp, med förklaring.

2 kommentarer:

Brittis sa...

Inte kommer jag ihåg allt det där. Jag får skriva upp det på Post it-lappar och fästa på datorn allt efter som du lägger ut nya ord.

sim95 sa...

hallå mannen va e det du skriver ? bor du ens i gettot ? asså getto liksom det är typ som slummen det är it nån ting man skyddar själv elle över huvudtaget skyddar, det är ett område där folk bor liksom svårt att förklara , langa msn