fredag 13 februari 2009

Fredagen Den 13:de

Ja idag är det fredagen den 13:de.

Men jag har inte haft någon otur alls, bara tur faktiskt.
Först så trodde jag att jag skulle komma typ 10 minuter
försent till skolan eftersom bussarna är så sena på morgonen,
men nejdå. Den var tidig!! Så jag kom precis i tid till skolan.
Sen så var det ganska god mat, så jag kunde äta mig mätt i skolan.
Och så slapp vi idrotten och fick sluta typ en timme tidigare.
Men nu kommer det jobbiga, jag har städat i 7 långa timmar.
Jag har dammat, diskat, torkat av borden, tvättat,
dammsugit dom dammigaste listerna, dammsugit datorn, tv:n
och alla hörn i hela lägenheten. Till och med gjort rent MAMMAS
badrum. Och vad får man för allt detta slit då? Jo EN KRAM och
mammas iskalla händer. Jag som hade förväntat mig typ
en puss eller liknande. Men nejdå, så snäll kunde hon inte vara.
Men jag bad ju inte om det heller, kan kanske bero på det.
Så när mamma kom hem hjälptes hon och Alx åt med
salladen han ska ha imorgon på tävlingen och jag hoppade
in i en varm skön dusch. Men städningen var inte slut än
om ni trodde det, måste ju göra rent mitt badrum oxå.
Så nu droppar det vatten från min toa eftersom jag bara
duschar den rakt av, det är bra att ha ett vattentåligt
badrum ;) Handfatet droppar oxå, men jag tog inte
väggarna den här gången, det orkade jag inte.
Får väl göra det nästa gång mamma åker till Sundsvall.
Imorgon är det Alla Hjärtans Dag och det kommer firas
med Fredrik. Det blir väl till att krypa ner i sängen under
det varma sköna täcket. Och jag vill tillägga att det är
hjärtan på det nu oxå, MÅNGA hjärtan. Kanske lägger ut
några gulliga bilder på oss om vi tar några.
Och vi får ju se om jag hinner skriva imorgon oxå.
Men det ska jag nog hinna med.

Hoppas Att Ni Oxå Haft Tur Idag,

Piz Out Love Cazz <3

4 kommentarer:

Brittis sa...

Lilla gumman. Nog vet du väl varför mamma inte pussade dig när du städat så fint? Hon är ju jätteförkyld och har säkert feber också. Så det var nog bara av ren omtanke som hon undvek närmare kontakt.
/Mormor

Kiara Och Kovu sa...

Du fick ju faktiskt en puss på kinden av mej!!!! Och det var faktiskt som mormor sa. Vill inte smitta ner dej så du inte kan pussa på Fredrik.

Cazzie sa...

Mormor, mamma: Hahah tror ni ja, jag vet att ni smider onda planer om att göra mig till nästa Askungen. Men ni kommer inte lyckas, jag VÄGRAR sova i köket ;P

Anonym sa...

asså... har du inte kollat min blogg och Stora Röran där?
Titta.. och inse att du behövs även nere i Västergötland!*S*
En som orkar städa i 7 timmar i sträck skulle vara guld värd härnere!*S*/lata mostern som lovar att inte pussa på dig..