lördag 8 maj 2010

Bowling, Jippie, Eller Inte

Hej, hej.
I morse vaknade jag i Fredriks
underbara famn. Jag vaknade av
att han kysste min nacke.
Vi vaknade tidigt, typ kvart
över 9, men vi låg kvar i sängen
tills 20 över 12. Vi hittade
massa roliga spel på Minii.
Det är min nya dator för dom
som inte vet vem det är.
Vi åkte hem till Fredrik och
åt mat, sen åkte vi till
Maserhallen. Fredrik skulle bowla.
Även om jag inte alls är intresserad
så följde jag med ändå. Mamma var
ju på marknaden i Rättvik och
jaf ville inte vara ensam.
Fredrik började spela vid typ
4 tiden och var klar vid typ 9
tiden, Det är 5 timmar, så nu är
han skyldig mig 5 timmar i stallet.
Men det är inte så hemskt att
sitta och kolla på dom när dom
spelar. Det är ganska avslappnande.
Jag sitter mest och lyssnar på
musik, så man hinner tänka
ganska mycket. Och det är ju
alltid skönt att få tänka i
lugn och ro. Efter bowlingen
åkte vi hem till Fredrik så han
fick byta lite kläder och sen
GICK vi hem till mig. Det är ju
inte så långt, bara typ 1,5 km.
När vi kom hem till mig skulle
vi ta en varm skön dusch.
Jo men tjena, inget varmvatten.
Det försvann efter typ 5 minuter.
Jag bor i lägenhet ju, det ska
finnas varmvatten då. Aja, dom
säger ju att man ska skölja ur
balsam med så kallt vatten man
kan så att det inte sliter så
mycket på håret, men jag tror
inte dom menar att det ska
vara minusgrader på vattnet.
För om dom menar det så mår
mitt hår väldigt bra nu.
Men nbär vi duschat blåste
jag håret, lånade en hårtork
av Fredriks mamma, sen plattade
jag håret så jaf slipper göra
det imorgon. Vi ska ju på
marknaden då. Och vi ska träffa
farmor och farfar. =)
Så nu ligger jag i sängen och
tar ett glas vin (utblandat)
Fredrik sitter vid stora datorn
och lägger in musik på ett
USB minne som vi ska ha i
Minii. Ska stänga av Minii nu.
Ha det bra och hoppas att ni
njuter av varma duschar, för
jag vet hur dom har det där
det inte finns varmvatten.
Och jag avundas dom INTE.
Godnatt gott folk. <3

Inga kommentarer: