torsdag 20 maj 2010

Huvudvärk, Åska & Färskost

Hej Hej. =)

Idag fick jag huvudvärk så fort
jag klev utanför dörren i morse.
Det var väldigt kvavt ute, gick
knappt att andas. Men eftersom
jag redan var uppe och för pigg
för att gå in och lägga mig igen
så åkte jag till skolan ändå.
När jag väl var i skolan tog jag
en värktablett, men det hjälpte
inte alls. Så jag sjukanmälde mig
och åkte hem för att vila istället.
När jag väl kom hem så gjorde mamma
mat och efter att jag ätit satte
jag mig framför datorn och lyssnade
på musik. Sen kom Fredrik och skulle
bota mig från värken. Vi satt och
mös en stund i soffan, sen la vi oss
i sängen med datorn. När vi stod i
duschen började det åska, och jag
är ju inte lite åskrädd utan tvärt
om. Jag är väldigt åskrädd. Men jag
hade ju Fredrik där så det var lugnt
tills mamma bad oss gå ner på Ica
och köpa soltorkade tomater. Det
första som händer när vi kommer
utanför porten är att det blixtrar
till. Och det gjorde det bara för
att JAG gick utanför dörren.
Hade jag stannat inne hade det
bara mullrat, men nej då, jag skulle
minsann utanför porten och springa.
När vi gick hem från Ica hände samma
sak igen. Jag var livrädd, men Fredrik
höll om mig. Och man känner sig ju så
trygg i hans famn. Anledningen till
att vi skulle köpa soltorkade tomater
var att mamma håller
på att göra färskost eller nåt.
Hoppas det blir gott i alla fall.
Imorgon har jag nationellt prov
i matte, andra delen. Det gattas bara
7 poäng för Godkänt så det klarar jag.
Men nu ska jag fixa håret och smaka på
mammas ost, den är klar nu. Sen ska jag
borsta tänderna och gå och lägga mig i
sängen och sms:a med Fredrik. Om han
inte spelar allt för mycket vill säga.
Godnatt och sov gott alla ni som läser.
Ha det bra och håll tummarna för mig
imorgon. =) <3

1 kommentar:

Brittis sa...

Så skönt att huvudvärken gett med sig. Lycka till på provet.