fredag 21 maj 2010

Nationellt Prov

Shulululu. =)

Idag gjorde jag mitt sista
nationella prov, det var i
matte. Jag tror det gick bra,
det känns så i alla fall.
Aja, efter provet så åkte jag
hem direkt, mamma hämtade mig
på stationen och vi åkte till
Daggen. Hästen jag ska rida in.
Vi provade en sadel på han och
den passade väldigt bra. Nu ska
det bara köpas lite tillbehör och
sen är det bara att börja rida.
När vi kom dit var Daggen väldigt,
väldigt lerig, han har nog haft
det väldigt mysigt i leran tror jag.
Lerinpackning litt häst. Aja, jag
borstade han och han försökte testa
mig lite men han insåg snabbt att
det inte funkade på mig eftersom
jag sa ifrån. Han blev lite
förvånad faktiskt men sen gjorde
han inget mer. Han är en så trevlig,
klok och tålmodig herre.
När jag kom hem åt jag lite mat
och sen började jag städa mitt rum.
Eftersom jag åker till stugan
imorgon med Fredrik så kunde det
vara lite mysigt att komma hem
till ett nystädat rum. Nu sitter
jag och väntar på att Fredrik ska
höra av sig så jag får reda på om
han sover här eller hemma hos sig.
Jag är rädd för att han kommer
spela hela natten och inte ta sig
upp imorgon bitti om han sover
hemma hos sig. Vi ska åka 20 i 12
från Kv och så går tåget 20 över 12
från station. Nu ska jag sätta mig
och terra min mamma, Alx är ju hos
sin pappa så jag kan inte terra han.
Ha det gött alla där ute.

Inga kommentarer: